Sítotisk – velké zakázky
Jednou z prvních technologií, která se používala k potištění textilu již na počátku 30. let minulého století, byl sítotisk. Vznikl v roce 1929 ve Spojených státech a do Evropy pronikl až po druhé světové válce. V tehdejším Československu ji jako první zavedl do výroby Tomáš Baťa. V současné době se využívá především pro větší série tisků, ať už v průmyslové výrobě textilu, nebo v užitné i volné grafice. Nejčastěji se jedná o malování a potisky na reklamní trička.

textura

Sítotisk je v podstatě protlačení barvy skrze otvory v šabloně a metod sítotisku je několik. Např. fotomechanický způsob, vykrývaná metoda, metoda vymýváním, nepřímým vyřezáváním, nebo dvouvrstvým způsobem. Tisk se provádí buď na ručních strojích, nebo částečně či plně automatizovaných.

Transfer – kusová výroba
Jestliže naopak požadujete tisknout jen jeden nebo několik kusů textilu, a jsou-li to třeba specifické výrobky, např. batoh, taška, obuv, polštář atd., zajímejte se o transferový potisk. Princip tisku spočívá v přenosu tiskové šablony na speciální přenosový (transferový) papír při teplotě kolem 180 stupňů Celsia. Často se užívá jako černobílý tisk např. firemního loga, čísla na tričko, symbolu a znaku na tašku, drobné textury na obuv (plátěné tenisky), nebo jména na záda bavlněného dresu.

Metoda sublimace
Jejím cílem je dosáhnout splynutí barvy s textilem, aby výsledný efekt vyjadřoval jeden celek, aby se zkrátka nedalo rozpoznat, co je barva, a co původní materiál. Tato procedura se využívá pro potisk ubrusů, vlajek, sportovních dresů. Nevýhodou je aplikace výhradně na syntetické materiály, jelikož je k tomu zapotřebí chemické reakce, kterou bavlna, ani jiné přírodniny nezajistí.

teyxtil

Digitální potisk textilu
V současné době je to jednoznačně nejvyužívanější způsob tisku na textil. Zároveň jde o propracovanou metodu, kde nejste limitováni ani počtem barev, ani materiálem. Tímto způsobem lze tisknout prakticky na jakýkoliv podklad, od triček, až po, řekněme, pánské slipy a dámské kalhotky. Výhodou je také dlouhá trvanlivost výrobků, resp. nápisů a obrázků, a možnost tisknout jakýkoliv počet kusů, od jednoho trička, až třeba po milion kapesníků.